Lite reflektioner...

... Från en balkong. . Snackade precis med en jättefin människa i Sverige ... Och imorgon så åker jag ju hem... Vad känner jag för det? . Först av allt har jag ju ett dygns resande framför mig... Och även om resan hit var dryg så vågar jag knappt tänka på hur det blir att flyga hem... Jag ser inte fram emot den resan... Sen är det ju alltid roligt att träffa sina nära och kära när man har varit borta ett tag... Så det ser jag fram emot... Välkommskommiten väntar 100 metet från tågstationen... Me like. . Sen är det ju det här med att ha varit på en resa och fått en massa insikter ... Vardagslivet där hemma ser ju precis likadant ut som när jag reste... Och jag hoppas verkligen att jag inte går tillbaka och trillar in i de gamla hjulspåren... Vill inte ta på mig mina masker igen... Vill fortsätta att utvecklas... Och jag har faktiskt en plan ... Inga sensationer kanske men lite klassiska saker... Som att jag nog skulle behöva gå till en Terapeft och ta tag i saker som inte har med mitt NA-tillfrisknande att göra... För även jag har en ryggsäck som jag skulle behöva hjälp med att bearbeta. . Sen är det ju självklart för mig att fortsätta med mitt stegarbete... Komma runt första rundan i stegen för att kunna börja om igen med steg 1. . Men mest av allt vill jag vara naken.., inga masker... Frånsett de självklara maskerna som vi ju alla behöver ta på oss ibland ... Min yrkesroll t. ex... Men jag behöver vara sann mot mig själv... Inte fly från mina känslor utan känna på dem istället... Sorg är inte farligt... Det är skönt att kunna gråta... Och jag vill vara nära mina känslor och mitt sanna jag... Det bor inget monster i mig.., jag är en kärleksfull människa som behöver lära mig själv att vara lite snällare mot mig själv. . Att gilla vad jag ser i spegeln är en hög prioritet... Det gagnar inte bara mig utan även de människor som JAG väljer att släppa in i mitt liv... Och jag kommer att välja NOGA vilka jag tänker släppa in... För jag tänker bli en vinnare,.. Och vinnare blir man om man umgås med vinnare... Det innebär inte att jag inte kommer att kunna fixa mitt jobb.., tvärtom så tror jag att det gör mig betydligt bättre i min yrkesroll. . Andra reflektioner så här sista natten på balkongen är vilken otrolig tacksamhet jag känner när jag tänker på min resa... Snacka om att min högre makt har en plan för mig ... Jag är fett imponerad över vilka människor Gud enligt min uppfattning ställer i min väg.., här kan vi verkligen snacka om att jag är en lyckligt lottad kille... Och när jag sedan kan känna hur en gammal indonesisk vacker farbrors välsignelse går rakt in i mitt hjärta så känns det nästan för bra för att vara sant. . Vissa av mina känslor gör lite ont att känna på... Men det är ingenting emot hur det känns att förneka eller trycka ner dem... Tro mig, . Jag vill bli fri... Och det är den resan jag ska göra nu... Jag tror att det kommer att bli min livs resa,.. Min resa till Bali är bara början ... Tack och lov... För mer kommer att visa sig... Mycket mer. . Ja det var lite av vad som rör sig mellan mina öron just nu.., det och mitt beslut att fortsätta vara en rökfri rökare norr om ekvatorn.

Kommentarer :

#1: Gabriella.

Underbart det låter. Välkommen hem <3

Svar: Tack...
Kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :