Och hur gick det då med...

... rökningen?
.
Idag är det en vecka sedan jag rökte mitt sista bloss på flygplatsen när jag lämnade Bali... och efter ett minst sagt intensivt blossande så hade jag ju bestämt mig för att återgå till mitt liv som rökfri rökare... och det är väl inte utan att jag var lite nyfiken på hur det skulle gå... att bli rökfri första gången var ju förbluffande enkelt tyckte jag... skulle det nu vara lika lätt att sluta röka efter ett återfall?
.
Svar... ja... möjligtvis lite enklare faktiskt om ni frågar mig... tre dagar fysisk abstinens sen är det klart... och nu när jag var lite beredd så kunde jag inte låta bli att förvånas över hur tydligt det var... visst blir jag röksugen lite då och då fortfarande men det är inte alls på samma sätt som de första tre dagarna... det är mest bara att jag blir sugen på att ta ett bloss för att jag faktiskt tycker om att röka... att jag är rökfri har ingenting med att det skulle vara äckligt att göra... att jag är rökfri just nu beror nog mest på att jag är lite obstinat... och jävlas lite med mig själv... bara för att jag kan... och okej då... lite för att det känns bra att lova något för sig själv och sedan kunna hålla det löftet.
.
Detta är fortfarande mitt senaste bloss... det har nu gått en vecka... och jag är fortfarande en rökfri rökare.

Kommentera inlägget här :