Att hänga lite med polarna...

... är lyx.
.
Ibland så tar jag saker för givet... som det här med att ha polare t.ex... jag jobbade för en herrans massa år sedan som lite alltiallo på fameljeföretaget... och tog bl.a. hand om ett hyreshus i Laholm... ett hus nästan till bredden fyllt med pensionärer... och många av dessa människor ringde till mig för att de ville ha hjälp med någonting... påfallande ofta så var det inte så mycket som var trasigt eller så himla mycket att hjälpa till med... däremot så blev jag väldigt ofta bjuden på fika... och jag förstod ganska snabbt att det var mänskligt umgänge som var bristvaran... påfallande många av dessa pensionärer levde väldigt ensamma liv... de hade helt enkelt inga polare att hänga med... och det var ganska tragiskt att se... allra helst eftersom många av dessa människor hade en gedigen livserfarenhet att dela med sig av och var väldigt roliga att prata med.
.
Ensam är verkligen inte stark... vi behöver alla varandra.
.
Jag är en väldigt lyckligt lottad kille som riktigt kan känna att jag lever min dröm just nu... jag är bara så himla tacksam över allt som jag har i mitt liv... jag är en rik människa idag och njuter i fulla drag av mitt liv... och efter några dagar på stranden så är det ganska skönt att landa här hemma i Brännebassalt... helt ärligt så hade jag lätt kunnat fastna här hela denna helgen... men det tänker jag inte göra... idag så tänker jag nämligen umgås med några av mina vänner ut på en golfrunda... focusera lite på mina kompisar... och känna tacksamheten över att faktiskt ha polare att hänga med.
 

Kommentera inlägget här :