Drömmar...

... blir förverkligade.
.
När jag först blev drogfri så sades det mig att drömmar kunde gå i uppfyllelse... och jag kunde inte låta bli att le en smula när jag läste dagens text i "Bara för idag"... "Drömmar som vi gav upp för länge sedan kan nu bli verklighet"... och ingen kunde vara mer sant för mig idag... jag ska nämligen om några timmar träffa en bankkille och fixa ett lån som kommer att göra mig kvitt fogden, alla dessa otaliga inkassobrev som hela tiden trillar ner i min brevlåda, mina gamla studieskulder... och istället så får jag ett helt vanligt lån på min bank... och blir typ "skuldfri" för första gången sedan jag var 18 år... jag vågar knappt skriva om det här... jag tror att jag drömmer... för detta är en dröm som jag har haft i många år ska ni veta.
.
Idag är jag glad över att jag äger ett hus som gör det möjligt för mig att låna pengar.
.
Jag är också så himla tacksam över att kunna omge mig med människor som gör det möjligt för mig att uppfylla mina drömmar... för jag hade inte kunnat uppfylla denna drömmen utan hjälp... jag behövde någon som fick mig att dra upp huvudet ur sanden och ta tag i problemet... jag behövde stödet som jag fick när jag gick till banken för att be om hjälp... och sist men inte minst... jag behövde en gemenskap som gjorde det möjligt för mig att hålla mig drogfri... en drogfrihet som ger ringar på vattnet..  för grunden till att mina drömmar går i uppfyllelse är ganska enkel... jag håller mig drogfri... då löser sig allt till slut... alltid.
 

Kommentera inlägget här :