E-cigaretter...

... och myndigheter.
.
"Alla nikotinprodukter utom tobak klassas som läkemedel"... jag höjer lite på ögonbrynen när jag konstaterar att så är fallet... och kan ju bara inte låta bli att dra lite paraleller... för visst är det väl så med knark också... marijuana säljs ju som läkemedel... och om du frågar en missbrukare så finns det ju en hel uppsjö av de produkter som läkemedelsindustrin säljer legalt som funkar alldeles utmärkt att sälja även på den illegala marknaden... och missförstå mig nu rätt... jag har ingenting emot läkemedel... mediciner behövs och mediciner räddar livet på massor av människor... men... jag tycker inte om hyckleriet... och jag tror att det är minst lika stor business för läkemedelsindustrin som det är för tobaksindustrin när det gäller nikotin.
.
Personligen så tror jag inte att denna e-cigarett är farligare än en vanlig cigarett gjord av tobak.
 

Kommentera inlägget här :