Ingen lust...

... att blogga idag.
.
Känner mig en liten smula låg idag... sov lite dåligt i natt och när jag vaknade så kände jag mig stressad... en liten påminnelse om hur de flesta av mina morgnar kändes för inte allför länge sedan... hua hua... tänk att jag i så många år inte fattat att jag för det mesta gått omkring med "flyktsodan" bubblande i mig mest hela tiden... och det är inte utan att jag kan känna en oerhörd tacksamhet över att nu då äntligen ha lyckats lugna ner mig lite... inte oro är inget som jag vill gå omkring och känna... allra helt inte då jag som alkolist och narkoman ju vet att inre oro är den första varningssignalen för ett återfall... tack och lov så har jag sluppit att ta ett sådant.
.
Om några timmar så ska jag ha yoga på stranden i Tylösand... oavsett om jag vill eller inte.
.
Att jag inte har någon lust att blogga är inte samma sak som att jag skiter i det... och jag kan garanterar er att jag kommer att köra yoga på stranden även idag... att jag vaknar och känner mig lite låg innebär inte att jag behöver fastna i det... jag behöver bara acceptera mina känslor... titta lite på dem... kanske prata med någon utanför mig själv... acceptera... och för det mesta känna hur den inre oron sakta bleknar bort... ersätts av tacksamhet över hur bra jag har det idag... att jag fortfarande är en av världens mest lyckligt lottade kille.
 
 

Kommentarer :

#1: Johanna Catwitch

KRAMAS Hjärtat <3
6 av 12 planeter står i vatten just nu, det är MYCKET känslor..mycket som vill upp till ytan. Solens position ..mamma grejer
Dricka mycket är ett måste, gå hemma och pula.. låt någon trycka på din stortå, mitt på och utåt båda sidorna :)

Svar: Vi saknar dig på stranden.
kram
peter

skriven
#2: Chrissie

Alla har vi våra dagar...
Men det kan va bra att inte alltid vara på topp... För det är oftast då vi kommer till eftertanke..
kramen

Svar: Alla dagar är egentligen "bra" dagar
peter

skriven
#3: Johanna Catwitch

Ja jag saknar er också, du vet sedan sist har jag inte haft ngn bil och det har känts oändligt att ta sig ut med buss och byte 2.5 mil ggr 2, med valp och allt ....
Vi har varit hemma här i lilla världen, skapat rutiner och fått lillan rumsren på en månad :)
I morgon efter kl 13 kommer jag ut en liten svängom
kram kram xo

Svar: hoppas att du tar dig ut även nästa vecka för i morgon så är jag inte där
peter

skriven

Kommentera inlägget här :