Kronofogden...

... och jag.
.
Stora delar av mitt liv så har jag haft en relation med kronofogden... men igår så separerade vi... och jag måste väl passa på att tacka för den tid som varit... för helt ärligt så har jag en del att vara tacksam för när det gäller fogden... inte bara då för att de har visat sig vara både trevliga och mänskliga när jag haft kontakt med dem... det jag tänker på just nu är hur det kom sig att vi startade VågaVa från början... för här har nämligen fogden ett litet finger med i spelet... för det var när jag skulle in till Ljungby och ett möte med kronofogden som jag passade på att hälsa på en kompis på hans arbetspraktikplats... det slutade med att jag också fick en arbetspraktikplats på samma ställe... FMN (Föräldraföreningen mot narkotika)... och det var ju där som det hela började... först som ett projekt... och den 14 september 1999 så startade vi vår egen förening... VågaVa.
.
Jag har världens bästa jobb... och det är ett jobb som jag är väldigt stolt över.
.
VågaVa är idag en etablerad förening och definitivt en av anledningarna till att jag fick ett lån hos banken igår... tjänstemännen på banken i Ljungby gillar VågaVa och ser att det vi skapat funkar... vår förening är en del av samhället och vi behövs... och med detta i ryggen så vågar t.o.m. banken ge en gammal alkolist och narkoman med skulder hos fogden en extra chans... och någonstans så fattar även jag att jag gjort mig förtjänt av denna chansen... att jag är ett mirakel som idag är en del av samhället på samhällets villkor... häftigt.
.
Man kan lugnt säga att jag är tacksam över att jag åkte till det där mötet med kronofogden för en massa år sedan... hade någon berättat för mig vad det skulle leda till så hade jag nog bara skrattat åt honom/henne... tack livet... ännu en gång blev det bättre än vad jag vågat drömma om.

Kommentarer :

#1: Chrissie

Snacka om att cirkeln är sluten!!!
Häftigt story du har!!!
Vilken resa du gjort! Och då inte bara den stora med att bli drogfri!
Från projektjobb till ett fast jobb där ni förändrar folks liv!
Du förändrade även mitt liv den där gången för många år sedan. Mitt medberoende fick ett annat seende på min anhöriga efter detta..
Det tackar jag dig för!!!

Du är värd den lycka du känner! Du har själv skapat den! =)

Kramen

Svar: Tack... skoj att läsa vad du skriver... och visst är det en häftig resa.
peter

skriven

Kommentera inlägget här :