Långa leveranstider...

... och tålamod.
.
Långa leveranstider är bra för mig när det gäller att träna upp mitt tålamod... vi var och köpte en soffa igår och jag höll på att få ett mindre spel när jag hörde att leveranstiden var 7 veckor... det kunde gå snabbare och hemska tanke det fanns även en risk för att det skulle ta ännu längre tid (hoppas verkligen att DET inte händer)... min första tanke var att skita i att köpa den soffan och springa bort till IKEA för att hitta någonting man kunde ta med sig OMEDELBART... att vänta på det jag vill ha är inget jag är så bra på... här kan man lugnt påstå att mitt tålamod brister... när jag hittar något jag vill ha så ska det gå fort... helst redan igår om jag får bestämma.
.
Det är mycket enklare att ha tålamod på jobbet... i alla fall nu när vi är på Tylösand.
.
Idag så skulle det komma ner en radiokille till oss på stranden för att göra en intervju... spännande... jag tror att han sa att han kom från EKOT... och jag kan inte låta bli att undra lite över vad det hela kommer att handla om... men så är det med livet... man får ta det som det kommer... med eller utan leveranstid.
 

Kommentera inlägget här :