Rutiner...

... är viktiga för oss.
.
Så var vi då igång med den andra veckan av vårt sommarprojekt "VågaVa go beach"... och den första veckan lärde oss hur himla viktigt det är med fasta rutiner oss... vi beroende är lite som små barn ibland... och vill gärna testa gränserna på både det ena och andra... ta bara det där med våra tider... skulle vi låta våra känslor styra där så hade vi nog inte ens kommit ner till stranden... någongång... det hade alltid varit något som hindrat oss för att komma iväg... troligtvis de vanligaste svepskälen... sen ... ska bara ... imorgon ... så är det i alla fall om jag kollar på mig själv... hade jag inte haft mina vänner med mig på detta projekt så hade jag nog aldrig fixat det... det är tillsammans som vi är pålitliga... när vi följer våra rutiner.
.
 
Det har blivit en rutin för oss att hissa vår hjärtflagga nere på stranden i Tylösand.
.
Jag kommer att hålla yoga på stranden även denna veckan... om jag så ska stå där själv vid havet... för det är också en rutin som jag valt att följa... precis som att gå och käka varje dag... fast visst... man kan aldrig säga aldrig... livet på livets villkor är fyllt av överraskningar... jag har ingen aning om vad som kommer att hända idag... men jag har en plan... en plan fylld av rutiner som jag kan luta mig mot... och om jag bara följer den planen... då har jag de bästa förutsättningar att tackla livet på livets villkor... och bra förutsättningar att kunna ta saker och ting som de kommer.

Kommentera inlägget här :