Sommaren...

... har börjat på riktigt.
.
En sak som i alla fall är helt säker är att sommaren då äntligen har börjat på riktigt för mig... det har ju varit lite si och så med det annars detta år... någonting som jag faktiskt lägger märke till när jag knallar iväg och käkar lunch varje dag... för i vanliga fall så brukar ett och annat rött vinbär slinka in i min mun på vägen... så dock inte i år (än)... för de är helt enkelt inte mogna än... det har ju som många säkert märkt varit väldigt kallt... länge i år... och även om jag varit på stranden i en hel vecka nu så har jag faktiskt inte badat än... alldeles för kallt i vattnet för mig... 17 grader... brrrr.
.
Första veckan på Tylösand 2013 snart avklarad... skönt att vara tillbaka på stranden.
.
Det är verkligen en gåva att få tillbringa några veckor på stranden varje år... det händer liksom ingenting och ändå hur mycket som helst samtidigt... och vem vet... idag kan bli den dagen då jag badar... det verkar bli en solig dag och då blir det snabbt himla varmt på stranden... och blir jag för varm... ja då kan det t.o.m. vara skönt att svalka sig i det kalla havet... trots att det då bara är 17 grader... annars så är det precis som vanligt på stranden... snackade med killarna i Haaks igår... ett av banden som brukar spela varje år på after beach... och han berättade för mig att de kört i 20 år nu... och att han hade 28 gig på 28 dagar framför sig... herregud tänkte jag... om det hade varit jag som varit ute och turnerat på det viset så hade jag nog fått lägga till 90 möte på 90 dagar också... men jag har ändå tänkt att gå och lyssna på dem idag... det kan vara lite skoj att medverka på en och annan after beach också... och Haaks är ju alltid roliga att se på.
 

Kommentera inlägget här :