Att gå på möte...

... är viktigt för mig.
.
Jag behöver ständigt påminna mig själv om att jag är en nykter narkoman och alkolist... och det kanske kan låta lite konstigt i många öron men för mig är detta väldigt viktigt... jag har nämligen en väldigt slug sjukdom... en av beroendesjukdommens syndrom är nämligen att jag kan förneka mitt eget problem... och inte bara kan... jag är jävligt bra på det också... och det är en av anledningarna varför det är så viktigt för mig att gå på mina möte och påminna mig om vem jag är... egentligen.
.
Jag är väldigt tacksam över att ha hittat till NA och en väg ut ur drogträsket som funkar för mig.
.
Nä... att "glömma bort" vem jag är och kommer ifrån eller för den delen inbilla mig att jag helt plötsligt blivit "frísk" är direkt livsfarligt för mig... jag är och kommer för all framtid att vara en beroende ut i fingerspetsarna... och det är ingenting som innebär något problem för mig så länge jag bara fortsätter att gå på möten... och hålla mig drogfri... enkelt.
 

Kommentera inlägget här :