Att göra service...

... i NA.
.
Idag så åker jag iväg till Husqvarna för att göra service i dagarna två... och jag ska vara helt ärlig när jag skriver att jag inte riktigt vet vad vi ska göra... jag har nämligen inte fått någon dagordning än... vad jag vet är att vi ska ha en workshop om det 9 och 10 konceptet och att jag kommer att hänga med kärleksfulla människor... och vad mer behöver jag veta... att göra service i NA är någonting som lärt mig massor genom åren... och den senaste tiden när vi har hållt på med vårt brukarråd i Halland (som ine har ett endaste dugg med NA att göra) så har jag förstått hur mycket service i NA har utvecklat mig... att jag har fått en kunskap som jag har nytta av i alla möjliga och omöjliga samanhang... och att vi i NA är helt fantastiska på att komma överens och ta viktiga beslut... jag skulle nog vilja påstå att vi ligger långt framför de flesta andra organisationer när det gäller att samarbeta och hitta lösningar på problem... väldigt många skulle ha väldigt mycket att lära sig av oss.
.
Jag tycker att vi som är med i NA och gör service ska vara väldigt stolta över oss själva.
 

Kommentera inlägget här :