Bön...

... och meditation.
.
Det handlar mycket om bön och meditation i mitt liv just nu... vilket ju är helt naturligt eftersom jag skriver i mitt 11-steg... jag är precis där jag ska vara som någon sa till mig för en herrans massa år... och det kan jag skriva under på... jag är verkligen precis där jag ska vara just nu... allting är perfekt... har alltid varit perfekt... och kommer alltid att vara perfekt... det är bara jag som helt missar det mellan varven... allra helt de dagarna när jag får för mig att det är jag som är Gud och ska ha koll på allt och alla... de dagarna då jag INTE ägnar mig det allraste minsta åt bön och meditation... för jag behöver koppla upp mig till livet för att få rätt perspektiv till saker och ting... det är vad bön och meditation skänker mig... perspektivet till upplevelsen av mitt eget liv.
.
Bön och meditation skänker mig ett nödvändigt perspektiv på tillvaron.
.
Jag är inte hela blomman utan bara ett av fröna på maskrosen... tillsammans bildar vi den helhet som jag kan få kontakt med genom att tillämpa bön och meditation i mitt dagliga liv... och jag behöver se det... för min egen skull... jag är inte ensam längre... jag är en del av någonting större än mig själv... jag tror att det är det där som vissa väljer att kalla för... Gud.

Kommentera inlägget här :