Det går...

... bra nu.
.
Skrev precis klart min sista fråga i mitt 11-steg... och med tanke på att jag varit drogfri i över 15 år så kan jag ju tycka att det är på tiden att bli klar med en första runda i våra steg... allra helst eftersom jag ju redan från allra första början var nyfiken på hur jag skulle ha utvecklats tills nästa gång jag skrev ett 1-steg... och det närmar sig nu... bara ett steg kvar innan jag kan börja om från början igen.
.
Anledningen till att det går så bra med mitt stegarbete stavas... rutiner... jag sätter mig ner och skriver i mitt stegarbete i stort sett varje morgon innan jag skriver en blogg... och gör man bara lite om dagen så kommer man fram till slut... och det känns ju bara så himla bra... vilket visar sig på alla möjliga och omöjliga sätt och vis... jag är inte på något sätt befriad från livet på livets villkor bara för att jag skriver i mina steg... men... och det här är viktigt... jag får verktygen som jag kan använda för att hantera mitt liv på livets villkor... och jag måste faktiskt säga att mitt liv idag ser minst sagt väldigt lovande ut... bättre än någonsin på de flesta plan (typ ALLA)... det funkar att leva drogfritt... bättre än vad jag någonsin vågat drömma om... jag kan lugnt säga att... det går bra nu.
.
Det går alldeles utmärkt att dansa nykter i ALLA väder... det har jag lärt mig.
 

Kommentera inlägget här :