I glädje...

... och sorg.
.
Helt plötsligt så rycks människor vi tycker om från oss... och ibland så går det så snabbt att vi inte riktigt hinner fatta vad det var som hände innan det har hänt... och det är då som jag verkligen förstår att jag inte kan ta någonting för givet... och att jag aldrig får glömma bort att berätta för dem jag älskar hur mycket de betyder för mig... kärlek är någonting som behöver ges bort... hela tiden... omedelbart... och ibland så kan sorgen påminna mig om det... för imorgon kan det ju vara för sent.
.
Livet är inget som vi kan ta för givet... och det ska vi nog inte göra.
.
Bara för att jag blir drogfri så innebär det inte att mina vänner lever för evigt... döden drabbar oss ändå... och det gör ont när de vi älskar försvinner... och det är precis som det ska vara... det finns en tid för sorg precis som det finns en tid för glädje... och kanske behöver vi bägge delarna för att kunna förstå livet på livets villkor.
 

Kommentera inlägget här :