Jaha...

... så blev det tomt igen.
.
Ibland när jag sätter mig här för att blogga så kan jag riktigt känna hur det ekar mellan mina öron... snacka om att det känns tomt... jag hittar helt enkelt ingenting att skriva om... och då kan jag känna mig rätt frustrerad eftersom jag ju har bestämt mig för att blogga varje dag (när jag har möjlighet)... men jag vill inte ge upp även om det blir tomt mellan varven... för jag har nämligen ett mål med mitt skriveri... anledningen till att jag startade denna bloggen från början var nämligen att jag ville lära mig att skriva... så att jag till slut kunde skriva en bok... och ska jag kunna skriva en bok så tror jag inte att det funkar att skriva bara när jag är inspererad... utan att jag är tvungen att göra det till en rutin... och inte bara låta känslan styra... för då är det nog lätt att säga till mig själv att jag kan vänta till "sen"... "imorgon"... eller att jag "bara ska" fixa en grej först.
.
Det går ju att skriva även om jag inte kommer på något att skriva om... där ser man.
 

Kommentera inlägget här :