Konsten att packa...

... en väska.
.
Jag tillhör kategorin som packar med mig alldeles för mycket när jag reser... "kan vara bra att ha" sitter djupt inrotat i mitt system och det är ingen tillgång... det kan jag lova er... det blir bara mest mycket mer att släpa på... fast nu när vi åker till Polen med billighetsflyget Ryan Air så gäller det att packa lätt... annars så blir det ultrabilliga biljetten snabbt betydligt dyrare har jag förstått... att ta med sig en extra väska kostar mer än dubbelt så mycket än vad vi betalat för biljetten t.or... om jag inte får för mig att "spontat" checka in en extra väska (eller hemska tanke ha ett lite för stort handbagage som ju MÅSTE checkas in) på flygplatsen för då kostar det typ som tre resor... för två personer... det är helt tydligt att på Ryan Air så är det ombytta roller... passagerarna är bagaget.
.
Ibland så kan jag fundera lite över vad som anses vara viktigt i världen... människan eller prylarna?
.
I vilket fall som helst så får jag nu i alla fall träna mig lite på att packa en aning "lättare" än vad jag brukar göra... en övning som med all säkerhet är bra för mig... för jag behöver inte ha med mig så himla mycket... det mesta "bra att ha" använder jag ju aldrig... och skulle det knipa... ja då får jag väl använda mig av mitt kontokort och gå till en affär och handla det där som nu är så himla "bra att ha"... det viktigaste jag behöver ha med mig är ju mig själv... resten löser sig... så klart.
 

Kommentera inlägget här :