Ordning...

... och reda.
.
Jag kan väl inte direkt påstå att mitt signum varit "ordning och reda" genom livet... kaos och katastrof skulle nog kunna vara ett mer passande uttryck... åtminstonde de åren i mitt liv då jag var en aktiv missbrukare... nu för tiden så vill jag faktiskt påstå att jag har gjort STORA framsteg när det gäller att ha ordning på mitt liv... visst finns det några "småsaker" till att ordna upp innan jag blir nöjd (om man nu någonsin kan bli det)... t.ex. sådana saker som att rensa upp i min ekonomi... och här håller jag ju på att snacka med min bank för att se om de har lust att hjälpa mig få ordning på min ekonomi... tycker bara att de tar lite väl lång tid på sig för att ge mig ett besked om hur det ska kunna gå till... men men... jag får väl ta det som en test för mitt tålamod.
.
Rätt sak på rätt plats...
.
Annars så finns det en hel del att göra på hemmaplan för mig just nu... och jag vill knappt skriva att jag behöver dammsuga huset... tvätta lite kläder... diska några koppar... klippa gräset eller vad det nu kan vara... jag blir nästan glad när för att det regnar... för då kan jag välja bort gräsklippning eller som jag hade planerat... spela golf med några polare... och jag tror faktiskt att jag hinner med att dammsuga trots att jag redan nu har bestämt mig för att tillbringa ett helt gäng timmar i min TV-soffa med att kolla på en serie... Game of Thrones... me like.
 

Kommentera inlägget här :