Att ta hand om...

... mig själv.
.
Jag behöver vara rädd om mig själv... och när jag är det så får jag resultat... ta bara det här som jag tjatat en hel del om redan... mina nya frukostvanor... jag är helt övertygad om att de har lagt grunden till en helt annan ämnesomsättning för mig... möjligtvis så har kanske mina i övrigt betydligt sundare matvanor spelat en viss roll också... men summa summarium... jag väger vad jag vill göra... min gubbmage försvinner i stort sett helt om jag bara sträcker på mig lite... och jag mår betydligt bättre i både själ och kropp... kort sagt... det lönar sig att ta hand om sig själv... och små enkla förändringar gör STOR skillnad.
.
Motion och frisk luft är naturligtvis inte heller helt fel om man vill må bra.
.
Sitter heller inte längre framför TV:n och vräker i mig socker varje kväll... läsken är i stort sett bortplockad... och jag har all anledning att känna mig hur nöjd som helst... visst skulle jag kunna lägga några fler timmar på gymmet... eller kört ett regelbundet yoga-pass här hemma... men va fan... någon måtta får det ju vara... däremot så såg jag ett TV-program igår som handlade om att fasta... och det var rackarns vad nyttigt det verkar vara att fasta två dagar i veckan... det är någonting som snurrar i mitt huvud denna dagen... att själv kunna förhindra canser... hjärt och kärl sjukdommar... och till råga på allt samtidigt bli en allt yngre äldre låter onekligen lockande mellan mina numera allt större öron... för öronen fortsätter säkert växa ändå.

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Det låter intressant att fasta! Vad var det för program du tittade på?
Jag har funderat på att prova på en fasteperiod men ännu inte fått "tummen ur". Kanske dags nu? :)

Kram!

Svar: Vetenskapens värld...
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :