Rädslan...

... är helt okej.
.
Det är inget fel att vara rädd... tvärtom så vill jag nog påstå att rädsla i grunden är en sund känsla... det som kan krångla till det en smula är när jag väljer att styras av min rädsla... när rädslan tar över mitt liv... då blir det mesta i mitt liv ohanterligt ganska snabbt... att däremot lyssna på min rädsla och se vad den står för och varför jag är rädd... det... är inventeringsmaterial för mig... då visar mig min rädsla vad jag behöver jobba med för at bli fri den... rent praktiskt så hände det mig i Trysil... jag var rädd för att åka åt "fel håll"... då blir jag stel i hela kroppen och min åkning blir väldigt lidande eftersom mycket av att åka bräda för mig handlar om att slappna av... vad jag kunde göra åt det var att åka åt "fel håll" ändå... visserligen så spänner jag mig fortfarande när jag gör det... vilket beror på att jag behöver träna mer... och mer... och mer... men resultatet är rätt flippat... ju mer jag åker åt "fel håll" desto bättre funkar det att åka åt "rätt håll"... det är väl sådant som kallas för sidovinster.
.
Övning ger färdighet... och att gå emot rädslor ger stora belöningar om ni frågar mig.
.
Vad jag vill säga är att jag behöver inte vara rädd för mina rädslor... jag behöver nog mest lära mig någonting om mig själv av dem... och i det perspektivet kan jag vara tacksam över mina rädslor som ju faktiskt hjälper mig at växa som människa.

Kommentera inlägget här :