Allvar...

... och skoj.
.
Livet på livets villkor är allför allvarligt för att låta bli att skoja om... och humor är för mig ett ypperligt sätt att få en liten smula distans till mitt största problem... mig själv... för på det ytterst korta avståndet mellan mina öron kan det hända grejer som jag uppfattar som gigantiska i min lilla värld... det är inte svårt för mig att bygga ett berg av ett litet sandkorn... och det går fort... jag har ett stort behov av att plocka ut som rör sig i mitt huvud och prata om det... gärna med en liten smula humor... för ibland så kan det onekligen vara rätt komiskt att vara mänsklig... och då är det ju rätt bra att kunna skoja om det.
.
Det har hänt mer än en gång att jag tagit mig själv på alltför stort allvar... det är mänskligt.
.
Jag brukar säga till mig själv att livet i sig är alltför allvarligt för at tas på allvar... och jag tycker att det ligger någonting i det.
 

Kommentera inlägget här :