Andliga principer...

... och flippflopp.
.
Jag håller på att förbereda mig inför en talardag i Jönköping på torsdag... det är nämligen som så att jag har fått den stora äran att medverka som en av talarna... temat på talardagen är andliga principer och jag har fått några stödord att utgå från... åtagande... ihärdighet... och engagemang... och nu har jag kommit så långt i mitt förberedande arbete att jag skrivit upp dessa ord i ett dokument... och just denna dagen tänkte jag väl göra som jag brukar... imorgon... sen... för jag ska bara... och nöja mig med att ha kommit så här långt... det är ju flera dagar kvar innan jag ska tala... jag har gott om tid... och jag undrar om inte tid egentligen är en andlig princip.
.
Det ser nästan ut som om våren är här idag... kanske är det äntligen flippfloppväder.
.
Idag ser ut att vara en dag att njuta av utomhus... kanske rent av tillbinga den på en uteservering... dricka massor av kaffe och samtidigt spela lite mulle... sitta i solen och känna på värmen... det var ju trots allt ett litet tag sedan... vintern har varit alltför lång så nu är det hög tid att packa in vinterkängorna och plocka fram flippfloppen... för om nu inte tid skulle vara en andlig princip så är i alla fall med 100% säkerhet flippflopp det.

Kommentera inlägget här :