Fullt...

... mellan öronen.
.
Snackade med en god vän igår... och samtalet gled in på det här med att tänka... eller rättare sagt att slippa tänka... att det är förbannat skönt och väldigt mycket här och nu när det är riktigt tomt mellan öronen... att själva tänkeriet i sig kan vara en rätt jobbig sysselsättning... hon berättade för mig att hon såg arg ut när hon tänkte... och det var inte utan att det fick mig att tänka till... igen... om hur det t.ex. känns att lägga sig med huvudet fullt av tankar... personligen har jag skitsvårt för att somna då... eller att jag får spola tillbaka talboken jag lyssnar på om jag kombinerar lyssnandet med andra tankar... jag fixar inte att göra de två sakerna samtidigt... nu påstår inte jag att det inte är bra att tänka... men jag vill nog påstå att mitt liv i alla fall inte brukar bli så himla mycket enklare när jag tänker... tvärtom så är det väl när jag tänker för mycket som det kan bli riktigt krångligt... och då menar jag verkligen... riktigt krångligt.
.
Varför krångla till det när man kan göra det enkelt?
.
Nä... nu pluggar jag strax in en talbok i mina öron... drar igång gräsklipparen och kör några varv runt huset... det är inte så mycket att tänka på... mest bara att göra... skönt.

Kommentera inlägget här :