Lite ADHD...

... kan vara bra att ha.
.
Om man satt fler diagnoser på barn när jag var liten så hade jag med all säkerhet blivit diagnostiserad med ADHD... jag var ett barn som hade svårt att sitta still... som pratade i tid och otid och inte riktigt hade tid att räcka upp handen innan jag svarade... naturligtvis så hamnade jag i OBS-kliniker och blev särbehandlad... men... jag skulle inte vilja vara någon annan... hade jag fått ändra på något i min barndom så skulle det inte vara mig själv jag ändrade på utan min omgivning... jag hade faktiskt plockat bort mobbingen... för mobbing är inget som tillför någon någonting.
.
Jag är jag och det finns ingen i hela världen som är mer jag än jag... jag är bäst på att vara jag.
.
På ett sätt så kan jag tycka att det var lite enklare att vara liten när jag var liten... det fanns liksom inte så många val... skolan var som den var och det var ingenting man kunde göra så mycket åt... fyrkantig och tråkig... men samtidigt ganska trygg i sin struktur... man hade inte så många val... och det tror jag var bra... att jag var som jag var... var på något sätt ändå ganska okej... och idag så är jag glad över att få vara den jag är... och om jag fortfarande har lite svårt för att sitta still och hålla käften lite då och då... ja då får det väl vara så... för sån är jag.
.
Från det ena till det andra så tror jag faktiskt inte att jag har någon ADHD... bara lite myror i brallan.

Kommentarer :

#1: Lappi Jan-Jan

Precis peter!! Känner igen mig i dig massor. Nej jag tror inte heller jag har någon ADHD, jag bara inte sågs hemma och gjorde allt för att synas och höras i skolan istället. tack för att du finns Peter. Du skänker massor av erfarenhet :)

Svar: tack... vi gör ju denna resan tillsammans.
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :