Då var det dax igen...

... för en föreläsning.
.
Om någon enstaka timme så ska jag föreläsa... någonting som det har varit ovanligt lugnt med denna hösten... vi har faktiskt inte haft så få föreläsningar på VågaVa sedan vi startade 1999... och vad det beror på vet jag inte riktigt... jag kan bara spekulera och det tjänar ju inte så mycket till... det är som det är med den saken och det är bara att "gilla läget"... kanske är det dax för att börja tänka på en fortsättning... vi har trots allt kört runt med samma föreläsning i rätt många år nu... visst den följer med tiden och uppdateras väl hela tiden... men... ibland så kan jag känna att jag skulle vilja ta ett steg till och utvecklas genom att prova lite nya grepp... och ja... jag har en idé som jag går omkring och funderar lite på...
.
Efter regn kommer sol...
.
Grejen är att vi är himla bra på det vi gör... lokalen i Halmstad räcker inte längre till för våra behov och vi behöver en större lokal... det är akut... och vi har hittat en intressant lokal som vi skulle vilja flytta in i... grejen är bara ekonomin... det är inte direkt gratis att hyra en stor lokal centralt i Halmstad och vi behöver ha en inkomst som täcker den utgiften... det är en ganska enkel matematik... större utgifter behöver betalas med större inkomster.
 

Kommentera inlägget här :