Fotbollshulligan...

... jag???
.
Jag har ju en gång i min ungdom tillhört en skara supporter som kanske skulle kunna benämnas för hulliganer... jag är lite osäker på benämningen för trots allt så var vi ju vad jag tycker ganska snälla... visst ett och annat slagsmål och en och annan vistelse hos polisen... och det kanske inte är något som en "normal" supporter behöver uppleva... så okej då... jag var väl en hulligan då... även om jag då jag jämför mig med andra supporter kan försvara mitt beteende med att det var väl inte så farligt... vi eldade ju inte upp några läktare i alla fall.
.
Fotbollsintresserade?
.
Det lite intressant (och skrämmande) hur jag genom att jämföra mig med någon annan kan rättfärdiga mina egna beteende... det finns ju alltid någon som är värre... super mer... knarkar mer destruktivt... slåss mer... och beter sig värre på alla sätt och vis... eller den här gamla slagdängan som ni säkert hört hundra gånger... "det var bättre förr"... vilket naturligtvis för det mesta är rent skitsnack... och ofta något som används av någon bitter gammal stackare... det var inte bättre förr... annorlunda kanske... men inte bättre... inte om ni frågar mig i alla fall... och detta är naturligtvis någonting som får stå för mig... för jag kan ärligt säga er att mycket av min ångest som jag känner på nu kommer ifrån mitt förflutna... och den enda anledningen till att jag pallar ta tag i det nu och känna på alla dessa jävla skitkänslor är... att mitt liv... är mycket bättre nu... och det i sig gör nog också att jag inte har något som helst behov av att slåss, supa eller elda upp en läktare eller två när jag ska kolla på fotboll... nä... nu för tiden är jag mer intresserad av själva fotbollen i sig... och Zlatan i synnerhet.
.
Fotboll är så mycket mer än... fotboll.
 

Kommentera inlägget här :