Grattis...

... på fars dag!
.
Min pappa är död... och idag är en dag då jag tänker lite extra på honom... för även om vi kanske inte hade den bästa av relationer så var han ju min pappa... och naturligtvis saknar jag honom... precis som jag saknade honom när han levde... när jag som ett skillsmässobarn bodde hos min mamma och pappa bodde i en annan stad... och väldigt mycket när jag själv valde bort allt som hade med familj och släkt att göra för att istället ägna mig åt mitt missbruk... för så funkar ju drogerna... de vill inte ha någon konkurens... varken av föräldrar, barn eller flickvän... den enda som blir kvar till slut om mitt beroende får bestämma är ju min kran... och han/hon hälsar jag bara på när jag vill ha mer droger... det är ett väldigt sorgligt och ensamt liv att leva i ett missbruk... men idag så kan jag göra annorlunda... som att skicka en varm kärleksfull tanke till min döda pappa... han är trots allt en av anledningarna till att jag finns... och idag kan leva ett underbart liv... utan droger.
.
Grattis på fars dag pappa... och tack för att jag finns.
 

Kommentera inlägget här :