Ibland så blir jag bara så...

... trött.
.
Helg... lördag... ligger i TV-soffan och kollar på stjärnornas krig... har lite svårt för att hänga med i handligen eftersom jag somnar till mellan varven... det är inte utan att jag känner mig lite trött idag... kanske inte så konstigt när jag tänker efter, det kan med all säkerhet bero på både det ena och det andra... kan vara en så enkel sak som att jag börjar bli lite till åren och behöver vila mig lite mer än jag behövt tidigare... eller att det tar på krafterna att känna på en såpass obekväm och jobbig känsla som ångest... den känslan är ju inte längre en drivkraft utan enbart jobbig och energikrävande om ni frågar mig... riktigt skönt att ta en paus från det äventyret... det känns betydligt bättre att ligga i soffan med min fina flickvän och höra henne säga att hon älskar mig precis som den jag är.
.

Denna cigarren som jag puffade lite på i Marbella tog faktiskt bort det mesta av mitt röksug.
.
Annars så hände det en rätt flippad grej tidigare idag... vi satt och fikade i köket några stycken och det plockades fram en E-cigg... och snacka om att jag blev förvånad när jag kände suget jag fick på att blossa i mig lite nikotin och vattenånga... vilken kraft det var i det suget... man fick nästan hålla tillbaka mig med våld för att jag inte skulle slita till mig den elektriska vattenciggen... ja herregud... jag som trodde att de värsta nikotinsugen var historia nu efter mina kraftiga röksuk i Marbella... till slut så kapitulerade jag och "fuskade" lite genom att suga in mig röken från en fet cigarr... kan fortfarande känna mig lätt illamående bara av tanken... den cigarren var minst sagr effektiv när det gällde att ta bort ett nikotinsug... E-ciggen däremot ger mig bara merkänslor... helt sinnesjukt... fattar mig inte på folk som tror att man kan sluta röka med hjälp av en sådan... jag tror i alla fall inte på den modellen... nä jag blir istället rädd för de känslor som den skapar hos mig.

Kommentera inlägget här :