Nykter...

... och drogfri.
.
Jag måste erkänna att min drogfrihet är någonting som jag vissa dagar kan ta för givet... eller rättare sagt så tänker jag inte så mycket på det eftersom det har blivit ett "normaltillstånd" för mig att leva ett nyktert liv... men nu när jag tänker på det så fylls jag av tacksamhet... detta tillstånd som jag inte ens kunde stava till i mitt aktiva liv... och det är väl inte så konstigt när jag tänker efter... att jag känner tacksamhet alltså... ALLT precis ALLT har blivit bättre i mitt liv och jag kan faktiskt säga att jag lever min dröm... för det mesta jag drömt om har gått i uppfyllelse... saker som jag inte i min vildaste fantasti knappt hade vågat hoppas på har skett... jag lever ihop med kvinnan jag älskar... finns här för mina barn när och om de vill... är skuldfri... och jobbar på världens bästa jobb... bara för att ta upp lite av allt som hänt mig som ett resultat av min drogfrihet... och när jag tänker på det så känner jag en djup känsla av tacksamhet.
.
Jag har så himla mycket att vara tacksam för i mitt liv... och det bästa av allt är att jag förtjänar det.
.
Alla dagar är inte toppen bara för att jag är drogfri även om de flesta dagarna är bra... och kanske är det bra... för det är ofta efter en riktig skitdag som jag verkligen fattar hur lyckligt Lottad jag är egentligen... allt som jag önskar har jag runt omkring mig... jag lever min dröm.

Kommentarer :

#1: Johanna Catwitch

Härligt att läsa <3 kram xo

Svar: Ja livet kan vara riktigt, riktigt... underbart :-)
peter

skriven
#2: Johanna Catwitch

Det är din tid nu ..xx :)

Svar: Ja... det är det :-)
peter

skriven
#3: Therese

Härligt att läsa :)

La till din blogg på min och Ulrikas facebooksida :) Hoppas det är ok!

I am that, I am

UAE Tjejerna :)

Svar: Klart att det är okej... tack :-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :