Ofattbara...

... krafter.
.
En tyfon drar in över Filippinerna... 10.000 döda... hela samhällen i ruiner... och jag kan nog inte ens tänka mig vilka krafter som släpps lösa i detta oväder... vi människor är ganska duktiga på alla möjliga sätt och vis men när det kommer till naturens krafter så är vi ganska små... vi var ute och åkte lite bil igår... och såg stora träd som blåst omkull i den senaste stormen som drabbade oss i det lilla landet Sverige... jag kunde inte låta bli att fascineras över de krafter som släpptes lösa den gången... och det var ju bara en liten bris om man jämför med tyfonen som drog in över Filippinerna i fredags... den kraften fascineras jag inte av... den kraften skrämmer mig... samtidigt som den påminner mig om min egen sårbarhet... och då kan jag känna tacksamhet över att jag har det så bra som jag har det... och att livet i sig inte är någonting som jag kan ta för givet.
.
Idag så är jag tacksam över att få leva det liv som jag lever i det lilla trygga konungariket Sverige.
 

Kommentera inlägget här :