Dödshjälp...

... kan man tycka mycket om.
.
Läste precis i blaskan om en snubbe som fått ta livet av sig på ett lagligt sätt i Belgien... han hade blivit så himla deprimerad av att en könsbyteoperation hade gått fel... eller åtminstånde inte gett de resultat som han ville ha... och jag förstår att han mådde dåligt... ingenting blev ju som han ville ha det... och eftersom han nu bodde i Belgien så fick han då möjligheten till dödshjälp.
.
Själv är jag lite kluven till det här med dödshjälp... både för och emot.
.
Personligen så är jag lite kluven till dödshjälp... så när jag läser att 1432 människor fick hjälp att ta livet av sig i Belgien förra året tycker jag att det var rätt många... och jag kan inte låta bli att fundera lite över vad som krävs för att man ska få lov att ta livet av sig lagligt... för jag kan förstå att det kan vara berättigat i många fall... men jag blir samtidigt lite rädd eftersom jag ju också har sett hur nära och kära har drabbats när någon tagit sitt eget liv... och jag vet inte vad jag ska tycka om att man får ta livet av sig lagligt bara för att någonting inte riktigt blev som man ville... livet är ju fullt av saker som inte blir som man vill... var drar man gränsen för när man inte pallar leva med sig själv?
 
 

Kommentarer :

#1: Aki

Kanske när man bytt kön...

"Varje andetag är ett steg närmare döden"
Så håll för fan andan så du inte åker fast för försök till självmord.

Svar: Tänkvärt...
peter

skriven

Kommentera inlägget här :