Kunskap...

... Är ju alltid bra.
.
Det är mycket att ta in mellan mina öron just nu... Har precis avslutat två intensiva dagar om återfallspreventation tillsammans med personal från soc. i Halmstad... Väldigt trevligt och mycket lärorikt... Långa fullspäckade dagar och mycket att mata in i mitt huvud... inte utan att jag var helt slut när jag kom hem på kvällarna... och nu är vi på väg till Göteborg för ytterligare kunskap i form av en föreläsning på Nordhemskliniken... Vilket jag naturligtvis ser fram emot ... för kunskap är ju aldrig fel.
.
Det gäller att hålla kunskapens låga brinnande.
.
Nu gillar jag kunskap som går att omsätta i praktik... Och även om jag förstår vikten av att göra saker tillsammans så vill jag ändå gärna slå ett slag för att våga tänka lite utanför boxen... För om jag inte förmår att använda min kunskap på ett sätt som passar mina mål så hade jag tyckt att det vore lite trist... Inspiration till att tänka själv gillar jag... För jag vill också ha egna ideér att brinna för... De ger mig energi.

Kommentera inlägget här :