Offentligt...

... och privat.
.
När ni läser min blogg så tar ni del av det som jag väljer att offentliggöra av mig själv... och det mina vänner är inte hela sanningen... jag har nämligen också ett privatliv... någonting som kanske i våra tider med FB och allt vad det heter är värt att tänka på... för jag tror inte att ALLT är till för ALLA... och att det kanske finns en pytteliten risk för att man skulle kunna ångra sig om man viker ut och in på sig totalt på ett socialt forum som FB... och då menar jag inte bara att någon nitisk arbetsgivare får för sig att kolla upp en blivande anställd... nä jag tror helt enkelt att det kan vara bra att ha ett privatliv... ett liv som jag bara delar med mig av till de som står mig väldigt nära... eller som i mitt fall... delar av mig själv som jag bara delar med min sponsor... eller till min terapeut.
.
Jag tror att ALLA människor har ett behov av ett alldeles eget privatliv... så även Zlatan.
.
Jag brukar ibland säga åt de som jag träffar i mitt jobb att de ska vara lite restrektiva när de öppnar upp sig inför andra människor... att det är bra när vi börjar våga öppna upp oss en liten smula... men att vi ska vara lite försiktiga så att vi inte blir helt gränslösa... det kan vara en god idé att välja ut en eller två personer att vara lite mer privat med innan vi öppnar upp oss för alla i vår omgivning... ALLT är inte till för att ALLA... inte ens på FB.
 

Kommentera inlägget här :