Badrumsfixandet...

fortsätter.
.
Det är en hel del jobb att göra när det ska fixas till ett badrum... det spelar liksom ingen roll att det är aldrig så litet... det är en erfarenhet som vi gör just nu... ta bara det där med att göra rent kaklet... det låter ju i mina öron som ett rätt enkelt göromål... men fan... att sätta kakel är inget som man gör på en höft... och jag måste (om än motvilligt) erkänna att om jag skulle gjort detta ensam så hade nog inte resultatet blivit så bra... tur att man har en flickvän som är född kakelsättare... jag är i sanning en väldigt lyckligt Lottad kille.
.
Idag är det tänkt att handfat och toalettstolen ska komma på plats... tjoho.
.
Ja det blir rätt mycket pyssel när man väl sätter igång... och kanske är det ändå som så att det är själva resan som är målet... för att bo i ett hus innebär ju att man alltid har minst ett eller två projekt på gång... vissa större några mindre... så det gäller att kunna njuta av själva fixeriet... vilket jag faktiskt tycker att vi är riktigt bra på... vi tar lite i taget och sakta men säkert så växer någonting nytt fram... och vi får känna oss lite duktiga... bara för att vi är just det... duktiga som fixar att fixa själva... och det ska bli ett sant nöje att snart kunna sätta sig och filosifera lite på en nykaklad och fin toalett.
 

Kommentera inlägget här :