Brukarrådet...

... ska ha möte idag.
.
Om några timmar så är vi på väg till Falkenberg för ännu ett brukarrådsmöte... det var ett litet tag sedan för mig eftersom jag haft annat för mig de senaste mötena... har prioriterat "VågaVa go beach" och semester... och nu ska det bli intressant att se vart vi i brukarrådet är på väg någonstans... det vi lyckades komma överens om ligger för tillfället hos politikerna... och vi kan bara hålla tummarna för att det inom en snar framtid öppnas ett beroendecentrum i halland där alla som vill kan få en möjlighet att välja ett drogfritt liv... oavsett vilket missbruk... vem man är... eller hur man lever.
.
Någonstans så tycker jag att det är fantastiskt att vi kommit så här långt... och jag håller verkligen tummarna för att politikerna ska inse att man faktiskt inte har råd med att strunta i våra idéer... och då tänker jag bara rent ekonomiskt... vad det betyder i mänskliga värde är helt enkelt obetalbart... drogfrihet räddar liv... och jag vill hävda att det inte bara är livet på de som missbrukar utan även livet på de som står sidan om och ser sina nära och kära sakta ta livet av sig... vi har inte råd att ha ett samhälle där människor som vill bryta sitt missbruk inte får ta del av den möjligheten.
.
Det finns ingen människa som är född till att bli missbrukare... vi har bara lite olika förutsättningar.
.
Vet ni vad som är det häftigaste med mitt jobb på VågaVa... jo det ska jag berätta för er... på mitt jobb räddar vi bokstavligt talat livet på varandra varje dag... snacka om meningsfullt.
 
 
 

Kommentera inlägget här :