Det finns fotboll...

... och så finns det fotboll.
.
För den oinvigne så kan det säkert se lite underligt ut... men olika matcher betyder olika mycket... jag ser mig inte alls som någon fanatisk fotbollssupporter... även om jag är en Zlatanist ut i fingerspetsarna... men det finns vissa matcher som får det att pirra till det där lilla extra i min kropp... som t.ex. Sverige-Österrike den 11 oktober... eller för den delen vissa Champions Leagues matcher med Zlatan... för jag gillar verkligen att uppskatta det faktum att vi i det lilla landet långt uppe i norr faktiskt på riktigt har en av världens absolut bästa spelare... och jag förstår att inse att detta är någonting helt unikt.
.
Visserligen så brände Zlatan en straff och har väl spelat bättre matcher än den igår... 
.
Jag brukar kalla mig själv för "framgångssupporter"... och det retar säkert en och annan när jag säger att jag håler på de som vinner... vilket väl inte är riktigt helt sant egentligen... för visst håller jag på Sverige när de spelar... i alla väder... precis som jag uppskattar Zlatan även när han har en mindre lyckad dag på jobbet... men bara möjligheten att få se den där läckra framspelningen... klacken... eller något annat trollerinummer gör det värt att titta tycker jag... för att inte prata om att se Sverige vända 0-4 mot Tyskland på bortaplan... ojojoj... bara tanken ger mig gåshud... ja det finns fotboll... och så finns det fotboll.
 

Kommentera inlägget här :