En soffa...

... kan göra mycket.
.
Så kom den då äntligen på plats... soffan som vi väntat så länge på... och föga förvånande så reagerar jag hur konstigt som helst... det börjar liksom bli ett mönster nu... denna gången så blev jag nästan lite besviken när vi kom till affären och jag fick syn på soffan jag ville ha... och det tog ett litet tag innan jag hade vant mig och kunde känna glädje över att ha kostat på mig någonting som jag faktiskt hade valt själv... och jag är inte förvånad... för ännu en gång händer det något nytt i mitt liv... jag är 55 år gammal och detta är den första soffan som köpt utifrån mina egna önskemål... under alla år som gått har jag tagit emot vad jag kunnat få och nöjt mig med det... jag har aldrig haft råd att köpa den soffan som jag velat ha... det har liksom "bara" varit något jag kunnat drömma om.
.
Tänka sig... det känns som lite vuxenpoäng att kunna köpa sig en ordentlig soffa.
.
Tänker lite på hur jag reagerade när jag hade fixat mina tänder... då blev jag ledsen när jag borde blivit glad... eller när jag fixade till min ekonomi och blev av med alla mina skulder... då blev jag arg när jag borde blivit glad... och nu när jag kan köpa någonting som jag verkligen velat ha... för egentligen så blev jag ju hur glad som helst över vår fina soffa... det var väl bara det att jag först skulle få känna på lite gammal besvikelse... för så tror jag det är egentligen... att jag varit ledsen för att jag haft trasiga tänder... arg för att jag varit skuldsatt och haft kronofogden i hälarna hur länge som helst... och besviken över att inte kunnat köpa den TV-soffa som jag egentligen velat ha... men det tillhör det förflutna... idag är jag drogfri och mina drömmar är inte längre bara drömmar... idag så lever jag min dröm... på riktigt... i vår egna fina soffa.

Kommentera inlägget här :