Helt plötsligt...

... slår det mig..Sommaren är slut... det har blivit höst... när jag stiger upp så är det lite mörkt i huset... och egentligen så blir jag inte förvånad fast ändå... lite... det går ju så snabbt... årstiderna rullar på och livet rusar på i ett rasande tempo... och jag förstår vad de som var gamla när jag var ung menade när de påstod att tiden går snabbare och snabbare med åren... vilket ju inte alls är sant... för tiden går nog lika sakta/fort som den alltid gjort... men MIN uppfattning har förändrats... radikalt... swiss swoss så har ännu ett år gått och när jag skojar om att det strax är midsommar igen så känns det inte helt fel... trots att sommaren precis tagit slut...
"sommaren är kort... det mesta regnar bort"... tra lala la la....I år så blir jag lite förvånad över att jag inte är ledsen över att sommaren är slut... utan att jag istället tycker att det är rätt skönt med höst just nu... jag gillar helt enkelt läget... väder och årstider är ju det ändå... hela tiden... och det är ju en gåva att bo i ett land där vi har alla desa årstider... det påminner ju lite grann om livet i stort... det går upp och det går ner... hit och dit och överallt... livet på livets villkor är sannerligen en resa på många olika sätt och vis... jag skulle vilja påstå att livet är ett levande äventyr... oavsett årstid... och just nu slår det mig... jag kan inte låta bli att undra... om mina vinterdäck håller ett år till.

Kommentera inlägget här :