Sista dagen...

... I Marbella.
.
I morgon bitti åker vi hem... Tidigt som fan... Vi tänker ta den sista flygbussen ikväll för att hinna i tid till planet... Och jag börjar förstå varför det var så billigt att flyga till Spanien... Förutom att det var himla trångt på planet.
.
Annars så tycker jag faktiskt att det ska bli ganska skönt att komma hem... Visst är det skönt med sol och bad... Men... Det är inte helt fel att vara hemma heller ... En sak är i alla fall klar... När man åker på semester drogfri så följer man själv med... Det var ju lite si och så med det när jag gjorde mina resor i det aktiva livet... Då var jag ofta mest bara förvånad när jag kom hem igen... Och själva resan kom jag knappt ihåg... Det tydligaste resminnet brukade vara en rejäl bakfylla och en stor dos ångest när jag mötte mig själv igen... Idag är jag närvarande hela tiden... Var jag än befinner mig... Och i alla mina angelägenheter ... På gott och ont... För det finns ju fortfarande sidor i mig själv som jag lätt hade kunnat leva utan... Skillnaden idag är att jag inte flyr från mig själv längre... Och jag är helt övertygad att det är den enda resan som leder mig dit jag vill... För jag vill inte vara någon annan längre... Jag tycker om mig själv idag... För jag är fri... Fri att leva på livets villkor.
.


 

Kommentera inlägget här :