Tålamod...

... är väl inte riktigt min bästa sida.
.
Äntligen så är väntans tider över... ikväll så kommer vi att kunna vräka oss ner i vår nya TV-soffa... och ni ska veta att jag har längtat efter denna dagen... höll på att få krupp när de berättade för oss att leveranstiden på vår nya soffa var... 7 veckor... det var inte långt ifrån jag struntade i alltihop och drog iväg till IKEA istället... men... det hände aldrig... utan istället så har jag fått praktisera tålamod... och även om jag längtat efter att få slänga mig ner i vår nya TV-soffa så har det gått över förväntan... det mesta av tiden har jag gjort andra saker och inte ens tänkt på att jag väntat... vi har t.ex. byggt en trappa och kaklat ett badrum (fogningen blev klar igår och det blev bara hur bra som helst).
.
Igår tog vi emot våra vänners jubel när de fick se hur fint det blev efter fogningen.
.
Vi har lite småfix kvar innan badrummet är färdigt... men idag så är det helt andra prioriteringar som gäller... det ska hyras släp... åkas massa mil (Helsingborg) och hämtas en soffa... och sist men inte minst... den ska monteras och skruvas ihop också... men det ser vi ju bara fram emot... att bygga saker fixar nämligen vi... galant... 100 gånger av 100.
 
 
 

Kommentera inlägget här :