Att pussla...

... ihop ett liv.
.
Efter ännu ett givande besök hos terapeuten satte jag mig hemma och gjorde samma sak som hos henne... började pussla... för så uppfattar jag min terapi... ett sätt att lägga ihop mitt eget livspussel så att jag kan se hur det står till... och inte minst... varför jag behöver gå igenom vissa saker som redan har hänt för att kunna bli fri det förflutna och få en möjlighet att lägga klart mitt eget livspussel.
.
Jag hade lite svårt att komma i säng igår kväll... blev lite lätt manisk när jag pusslade.
.
Lite intressant att se likheterna jag uppvisar när jag lägger pussel oavsett om det är mitt livspussel eller pusslet som vi har börjat lägga här hemma i brännebassalt... för även om jag behöver praktisera massor av tålamod så har jag  lite svårt att acceptera det... vill ju helst bli färdig redan igår... och när jag kollar på mitt livspussel så misstänker jag att det kan bero på att jag är en beroende... i alla mina angelägenheter.
 

Kommentera inlägget här :