Gräsänkling...

... i några dagar.
.
"När katten är borta dansar mössen på bordet" brukar man ju säga... men jag måste få erkänna att det inte riktigt stämmer in på mig... ligger nog mest i TV-soffan zappar på fjärrkontrollen och latar mig om jag får vara ärlig... även om jag har som mål att orka masa mig iväg på ett NA-möte ikväll... men några klackar i taket och vilt festande blir det inte tal om... nä... jag är en rätt "tråkig" kille och tycker väl att det där med att vara gräsänkling mest innebär att det känns lite tomt här hemma... det som jag märker mest av allt är att jag inte är en så social kille som jag kanske trott mig vara... jag borde öva mig lite mer på den biten... ensam är skönt men inte så himla utvecklande.
.
Så mycket dansande lär det inte bli för att jag råkar vara gräsänkling i några dagar.
.
De flesta som träffar mig skulle nog bli förvånade över hur osocial jag egentligen är... jag har inga som helst problem att träffa människor i de mest skiftande situationer... är en socialt högfungerande individ som älskar korta ganska opersonliga möte... men som tycker att det kan vara hur jobbigt som helst att släppa någon in någon riktigt nära... har visserligen blivit betydligt bättre på det den senaste tiden... och nu för tiden så finns det faktiskt några få människor som jag vågar släppa in på livet... och ta risken att bli övergiven av.
 

Kommentera inlägget här :