Ont...

... överallt.
.
Jag kan inte låta bli att förvånas över hur ont det kan göra i hela kroppen efter att jag har utfört lite kroppsarbete... och det är nästan så att jag skäms... samtidigt som det är en indikation på vilket stillasittande jobb jag faktiskt har nu för tiden... och jag borde ju inte bli förvånad... trots det så blir jag alltid lika överraskad varje gång det händer... det är precis som jag inte fattar att min kropp också behöver träning... att jag också blir äldre... eller att det inte spelar så stor roll att jag var en kroppsarbetare för hur många år sedan som helst... kroppsvård är en färskvara... och det är nästan så att jag blir förbannad när jag nu sitter vid vårt köksbord och knappt kan lyfta kaffekoppen... suck... men... sen tittar jag ut genom fönstret... ser arbetet jag faktiskt gjort... tänker på träden jag hunnit fälla och känner mig hur stolt som helst... och smärtan känns helt plötsligt helt okej.
.
Nu är det bara stubbar kvar av de stolta träden... lite i taget gör vi plats för mer sol i trädgården.
 
 

Kommentera inlägget här :