Tråkigt...

... är tråkigt.
.
Det tar emot att skriva här... känns inte som om jag har någonting att skriva om och jag känner mig mest bara så himla tråkig när jag sätter mig framför datorn... och jag gillar inte den känslan... inte så konstigt kanske för det finns väl ingen som vill känna sig tråkig... och egentligen så vet jag väl vad jag borde göra åt saken... typ starta dammsugaren eller någonting liknande... för konstigt nog så verkar det vara på det lite listiga sättet i mitt liv att om jag gör någonting som jag tycker är tråkigt så försvinner känslan av tråkigt... då brukar den istället ersättas av den ganska behagliga känsla som brukar infinna sig när jag gjort något som jag borde gjort för länge sedan... och den känslan är ju allt annat än tråkig.
.
Att först göra någonting gör det ofta mycket behagligare och enklare att njuta av att göra ingenting.
.
Nu är det naturligtvis inget fel på att ha tråkigt lite då och då... det är ju också någonting som hör till livet på livets villkor... och för mig som är en beroende som har levt ett liv fyllt av flykt ifrån mina egna känslor så är är det av yttersta vikt att ta mig igenom dessa mående utan att fly... det är ju då jag växer och utvecklas... och "det gör ont när knoppar brister" som Karin Boye skrev en gång för länge sedan.
 
 

Kommentera inlägget här :