Att lyda...

... order.
.
Plockade lite här hemma och hittade ett gamalt betyg från när jag gjorde lumpen... inget jag var så himla bra på... inte för att jag tyckte att det var svårt eller krångligt på något sätt... snarare tvärtom... och det speglar av sig på mitt betyg... var det någonting i det militära som jag hade svårt för så var det att lyda order... att följa direktiv som jag tyckte var helt fel funkade helt enkelt inte... jag kunde bara inte låta bli att göra revolt lite då och då... och i det militära så finns det nog ingen plats för sådana människor... det kan jag förstå... hade arméerna bestått av sådana människor som mig så hade det ju gått käpprätt åt helvete... för det är nog inte meningen att man ska ha någon egen åsikt när det är krig... ännu mindre att stå upp för den... nä då ska man "bara" lyda order och göra som de säger oavsett vad man tycker.
.
Min oförmåga att lyda order avspeglade sig i mitt betyg... det var inte okej att göra lumpen på "mitt sätt".
.
Jag har fortfarande väldigt svårt att lyda order... och det är närmast ett mirakel att jag numera lite då och då fixar att göra som någon säger åt mig att göra... det sitter djupt... jag vill gärna komma på egna lösningar och ifrågasätter ofta direktiv... och helt ärligt... jag kan förstå varför jag hade svårt för det militära... jag fattade aldrig grejen med krig... och så är det fortfarande... kan jag inte förstå anledningen när någon säger åt mig att göra någonting så har jag svårt för att bara göra det utan att fråga varför... tack och lov så finns det ett undantag... jag har förstått att "mitt sätt" inte fungerat så bra när det gäller min drogfrihet... i det fallet har jag fått lära mig att göra saker på ett annat sätt... fast å andra sidan... idag fattar jag varför... och har inga problem med syftet som i sig är väldigt attraktivt... nämligen ett drogfritt liv.
.
Det militära däremot... det har jag fortfarande svårt att förstå mig på.
 
 

Kommentera inlägget här :