Jag bävar...

... inför mitt planerade rökstopp.
.
Att en är för mycket och tusen inte nog står helt klart för mig nu... om jag någonsin tvekat på det så har mitt rökande på ett förbluffande tydligt sätt visat mig sanningen i dessa ord... jag röker som en skorsten... hela tiden om och om igen... det är som om jag inte kan få nog... och mitt i allt detta så har jag då planerat för att ännu en gång försöka återta mitt rökfria liv... och jag skulle ljuga om jag påstod att jag tror att det kommer att gå som en dans... mitt nikotinberoende gör uppror bara av tanken... och rädslan för att misslyckas ännu en gång finns där hela tiden... visst förstår jag att det egentligen är ganska enkelt... tänder jag inga cigg så är jag rökfri... punkt slut.. och jag vill verkligen inte ta till någon av alla dessa ersättningsmetoder... vill jag fortsätta att peta i mig nikotin i någon form så kan jag ju lika gärna fortsätta att röka cigg... det är ju nikotinet som är mitt problem.
.
Tänk att denna lilla girtpinne kan ha sådan stor makt över mig... skrämmande.
 

Kommentera inlägget här :