Nu flyttar jag till...

... Göteborg.
.
Första natten i min nygamla stad som boende i Haga... och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte är en lite smula nervös för att flytta till Göteborg... jag har ju sedan jag flyttade härifrån bott långt ute i skogen hur länge som helst... och visst jag hade lappsjuka de första 7 åren men sedan dess har jag vant mig vid tystnaden efter 32 års boende i Brännebassalt... och nu så blir det ju lite tvärtom... Haga ligger ju minst sagt centralt och det är inte direkt samma tystnad och jag funderar lite över hur mycket eremit jag har hunnit bli där ute i skogen... i stan händer det ju grejer hela tiden... massor av människor, spårvagnar och bilar överallt... och det som skrämmer mig mest... är jag lika social som jag en gång var... fixar jag att vara mig själv fullt ut även när jag har en skitdag... 
.
Här i det mysiga Haga bor jag nu... och jag gillar Haga... en liten stad i staden.
.
... paradoxalt nog så är det sociala som skrämmer mig en smula samtidigt det som jag gillar... och ser fram emot... att kunna sitta på Jacobs och fika och bara kolla på alla dessa människor som går omkring på stadens gator... snacka lite med folk... träffa lite nya (och gamla) bekanta... kunna gå på möte precis när jag vill... och sist men inte minst... utmaningen... förändringen... lite nytt i mitt liv... och som det är sagt... mer kommer att visa sig... nu i ett liv som stadsbo... spännande.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Kan du inte leva båda liven? Miljöombyte är väl bra.brännebrassalt sommaren med stranden o yogam.m o kalla vintern i götebörg det är bra att byts miljö
Jag är ju arbetsbefriad nu så vi är mycket i stugan. Vi har det bra.

Svar: Vi har det så... det bästa av två världar :-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :