Håller tummarna...

... för ett avtal.
.
Innan vi drar iväg till Bali så ska jag iväg på ett möte med soc. i Halmstad för att försöka få till stånd ett avtal till vårt utslussboende i samma stad... och jag är hoppfull... i ryggen har jag ett väl fungerande koncept och fantastiska medarbetare som gör ett strålande jobb... jag vet att vi har någonting som alla inblandade vill ha... inte minst de som kommer att bo hos oss... för sist om siders så är det ju faktiskt det som betyder någonting... vill man leva ett drogfritt liv i samhället på livets villkor så tycker jag att man ska få en realistisk chans att göra det... och vårt utslussboende med en sysselsättning tillsammans med andra drogfria människor är någonting som behövs för att man ska kunna ta det steget fullt ut... för att kunna integrera sig i livet på livets villkor... för så är det ju... att plocka bort drogen klarar nog de flesta... men att leva ett drogfritt liv är en helt annan sak.
.
Vårt boende ovanför VågaVa är en ypperlig möjlighet för den som vill börja leva ett drogfritt liv.

Kommentera inlägget här :