Väntar...

... På tidvattnet.
.
Det är lågvatten utanför Matahari just nu... Och jag skulle ju vilja snorkla utanför revet... Alternativet är att gå ut till revet eller att vänta på högvattnet och simma ut istället... Eftersom botten fram till revet är fylld av korallrester innebär det att jag borde haft någon form av skor på mig... Jag har sett att det finns speciella skor för just detta men ser det inte som en helt nödvändig investering... Och när jag samtidigt ser vågorna brytas mot revet så blir jag lite osäker... Vad jag har förstått så är det bra att ha respekt för vattnet runt ön... Det kan vara väldigt strömt lite här och där och jag lovar att man inte är så stor när strömmen tar en... Och jag vill inte följa med en ström ut till havs... Livet är alldeles för värdefullt.
.
På morgonen är det lågvatten där vi bor.
.
I vilket fall som helst så har vi tänkt att stanna kvar på vår sida av ön idag... Bara ta det lugnt och slappa... Vi ska vara här i två veckor och det innebär ju också att vi har tid att vänta in tidvattnet... I lugn och ro... Men det finns fortfarande en sida i mig som vill jaga runt efter upplevelser... Som brister i tålamod och vill att det ska hända grejer hela tiden... Idag känns som en bra dag för att göra precis tvärtom... Sitta ner och vänta in dagen och låta upplevelserna komma till mig... För så funkar det ju... Stannar vi bara upp så kommer vi att upptäcka hur mycket som helst.


Kommentera inlägget här :