"Återfallet började med...

... receptbelagd medicin."
.
Så stod det i blaskan idag... igen... denna gången var det Philip Seymour Hoffman man skrev om... ännu en kändis hade dött av en överdos... och jag håller med om att det är tragiskt... drogerna skördar massor av liv varje dag... långt många fler än de få det skrivs om i tidningarna... men varje gång är det en katastrof för alla inblandade... inte bara för den som dör utan även för alla runt omkring... och likförbannat så fortsätter vi narkomaner att peta i oss droger i mängder varje dag.
.
Många sitter med en nål i armen... just nu.
.
Det jag reagerade lite på idag var det jag skrev i rubriken... att återfallet började med receptbelagd medicin... och jag hoppas verkligen att det läses av många som skriver ut medicin till höger och vänster utan att riktigt förstå sig på ett beroende... att vi narkomaner inte har så lätt för att skilja på "legala" eller "illegala" droger... missförstå mig rätt nu... jag har ingenting emot mediciner... det är bara det att jag fixar inte riktigt själv att dosera rätt... jag tar aldrig en ipren... utan alltid minst två... för säkerhets skull... och då vet jag ändå att det inte hjälper att ta fler... men det sitter liksom i ryggmärgen att allt överosera... allt för att få lite mer effekt... lite snabbare... jag blir inte ett endaste dugg förvånad när jag läser att Philip Seymour Hoffman tog ett återfall efter att ha fått receptbelagd medicin utskriven... det måste väl ändå vara en av de vanligaste orsakerna till att ta ett återfall... våra kroppar har ju så himla svårt att veta vad som är vad... legalt eller illegalt smakar ju ofta samma... nämligen... mer.

Kommentarer :

#1: Anonym

Shit vad bra skrivet! Du har helt rätt, tack som faan för de orden.

Svar: tack
peter

skriven

Kommentera inlägget här :